Beheer

Glasvezelverbindingen zijn over het algemeen zeer belangrijk voor de bedrijfsvoering, aangezien tegenwoordig bijna alles uit de cloud komt. Daarom stelt FTB Nederland hoge eisen aan de beschikbaarheid van haar glasvezelnetwerken en Internet dienstverlening. Het proactief monitoren van verbindingen en 24/7 beschikbaarheid van de storingsdienst is daarin zeer belangrijk. Daarmee worden eventuele risico’s tot een absoluut minimum teruggebracht.

Wij hebben een tweetal partijen geselecteerd die ons bijstaan om een optimale dienstverlening aan te kunnen bieden.

FTB Nederland heeft het beheer en onderhoud van het actieve transport netwerk zelf in handen om zodoende accuraat te kunnen reageren in geval van problemen. Wij zijn gespecialiseerd in het monitoren, onderhouden en aansluiten van glasvezel klanten. FTB Nederland verzorgt de verschillende transport paden tussen de klant aansluiting en de verschillende diensten aanbieders in Nederland. FTB Nederland beschikt over een 24×7 NOC voor het afhandelen van storingen.

Voor het beheer en onderhoud van het glasvezelnetwerk werkt FTB Nederland samen met A.Hak Telecom. Zij zijn gespecialiseerd in het regelmatig en vakkundig onderhouden van glasvezelnetwerken wereldwijd. Hoewel het bijna nooit voorkomt, zal A.Hak Telecom worden ingeschakeld voor het lassen en herstellen van glasvezelbreuken daar zij over gespecialiseerde apparatuur beschikken.

Onze klanten nemen diensten af bij diensten leveranciers en/of bij FTB Nederland zelf. Indien er sprake is van een storing, kunt u deze melden bij uw diensten leverancier. Deze diensten leverancier zal FTB Nederland inschakelen, mocht de storing niet in zijn domein liggen.